Παρασκευή, 17 Μαΐου 2024
Οικονομία 23 Φεβρουαρίου 2023

Σ. Αναγνωστόπουλος στο Πρώτο: Για νωπά ψάρια φθηνότερα από πέρσι δεσμεύτηκε η Κεντρική Ιχθυαγορά (audio)

Σ. Αναγνωστόπουλος στο Πρώτο: Για νωπά ψάρια φθηνότερα από πέρσι δεσμεύτηκε η Κεντρική Ιχθυαγορά (audio) Σ. Αναγνωστόπουλος στο Πρώτο: Για νωπά ψάρια φθηνότερα από πέρσι δεσμεύτηκε η Κεντρική Ιχθυαγορά (audio) Σ. Αναγνωστόπουλος στο Πρώτο: Για νωπά ψάρια φθηνότερα από πέρσι δεσμεύτηκε η Κεντρική Ιχθυαγορά (audio)
Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

Varvakeios


Αναφορικά με την τιμή της λαγάνας την φετινή Καθαρά Δευτέρα, που έχει κυκλοφορήσει ότι μπορεί να φτάσει και τα 8 ευρώ, ο καλύτερος έλεγχος, σύμφωνα με τον Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, ειδικά σε περιπτώσεις προϊόντων τα οποία δίνονται στον καταναλωτή μόνο για μία ημέρα, είναι ο έλεγχος του ίδιου του καταναλωτή. Όπως είπε χαρακτηριστικά στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου «αν δείτε σε αρτοποιείο 6, 7 ευρώ λαγάνα, θα πάτε σε ένα άλλο αρτοποιείο. Αποκλείεται όλα τα αρτοποιεία της χώρας να έχουν 6, 7 ευρώ τη λαγάνα».


Ο καταναλωτής, συνέχισε ο κ. Αναγνωστόπουλος, θα πρέπει να κάνει έρευνα αγοράς «και αν δει κάποιον κακό επιχειρηματία ο οποίος προσπαθεί αυτή τη μέρα να βγάλει το κάτι παραπάνω ή το πολύ παραπάνω, σε αυτές τις περιπτώσεις καλό θα ήταν να αργήσει αρκετά να ξαναεπισκεφτεί το συγκεκριμένο αρτοποιείο, έτσι ώστε το συγκεκριμένο αρτοποιείο την επόμενη Καθαρά Δευτέρα που θα κάνουμε αυτή τη συζήτηση να έχει συμμορφωθεί με αυτό που προβλέπει η αγορά».
Μάλιστα, επισήμανε ότι ο καταναλωτής δεν πρέπει να ακούει αυτά που ακούγονται «δυστυχώς, για 7, 8 ευρώ, έχω ακούσει απίστευτα νούμερα φέτος, καταλαβαίνετε ότι ο λόγος για τον οποίο πετάγονται αυτά τα νούμερα, πέρα από για λόγους εντυπωσιασμού, πολλές φορές προσπαθούν να παραπλανήσουν τον καταναλωτή έστω και τα 5 ευρώ που θα δει να του φανούν πολύ λογικά, αφού ακούγονται για 6 7, 8, 9 ευρώ». Επιπλέον, σημείωσε ότι θα πρέπει οι φούρνοι να αναφέρουν ποιο είναι το βάρος της λαγάνας σε κάθε περίπτωση, άρα λοιπόν ο καταναλωτής να μπορεί να κάνει τη σύγκριση.


Ακόμα, ο κ. Αναγνωστόπουλος αναφέρθηκε στην πρωτοβουλία που γίνεται αυτή τη στιγμή στην Κεντρική Ιχθυαγορά Αθηνών, με την πιλοτική προσπάθεια να διατίθενται φρέσκα πλέον ψάρια σε καλύτερες τιμές σε σχέση με αυτές που υπάρχουν στα ιχθυοπωλεία ή στα σουπερμάρκετ.

«Η Κεντρική Ιχθυαγορά Αθηνών μας έχει δώσει μια αυτοδέσμευση περί τιμών, η οποία ανακοινώθηκε χθες και θα ανακοινωθεί και τις υπόλοιπες ημέρες για να γνωρίζει ο κόσμος από που μπορεί να προμηθευτεί τα τρόφιμα αυτά, όπου για τη διευκόλυνση του καταναλωτικού κοινού παρουσιάζονται και οι αντίστοιχες τιμές του 2022. Φαίνεται λοιπόν, ότι τουλάχιστον στα νωπά ψάρια, οι τιμές που θα προσφέρονται φέτος τα ψάρια στην Ιχθυαγορά Αθηνών, κατόπιν της δικής της αυτοδέσμευσης, θα είναι σε χαμηλότερες σχετικά τιμές από αυτό που είχαμε το 2022. Από μόνο του είναι κάτι πολύ καλό για τον καταναλωτή. Θεωρούμε ότι αυτού του είδους οι ενέργειες και εφόσον επεκταθούν, αλλά αυτό είναι πιλοτικό, θα το δούμε στη συνέχεια, μπορεί να οδηγήσουν και σε μια γενικότερη συγκράτηση των τιμών σε όλη την κατηγορία, όχι μόνο στην Κεντρική Ιχθυαγορά αλλά και γενικότερα στα ιχθυοπωλεία» ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

«Είναι μία αρχή» υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και επισήμανε ότι είναι μία μη νομοθετημένη αρχή, άρα καταρχήν είναι σε εθελοντική βάση η διαδικασία. «Θα το δούμε πώς θα πηγαίνει από εβδομάδα σε εβδομάδα και είμαι βέβαιος ότι αν πάει καλά το συγκεκριμένο εγχείρημα θα έχουμε πολύ περισσότερα να πούμε στη συνέχεια, σχετικά με το τι θα κάνουν και όλοι οι υπόλοιποι. Καταλαβαίνετε ότι η λογική των καλαθιών είναι να προάγει πρωτίστως μεταξύ των επιχειρήσεων τον ανταγωνισμό, αυξάνοντας την ορατότητα του καταναλωτή στις τιμές που μπορεί να βρει προϊόντα. Δηλαδή ο καταναλωτής γνωρίζει ότι εκεί μπορεί να βρει φθηνότερα από αλλού. Προφανώς θα στρέψει το βλέμμα του προς τα εκεί που θα μπορεί να βρει φθηνότερα και καλύτερα προϊόντα, άρα και ο ανταγωνιστής του αναγκαστικά, προκειμένου να μην μείνει χωρίς πελάτες θα αναγκαστεί να ακολουθήσει. Αυτή είναι η έννοια των διαρθρωτικών μέτρων στην αγορά» τόνισε καταλήγοντας ο κ. Αναγνωστόπουλος.

www.ertnews.gr

Διαβάστηκε 82 φορές

Σχετικα Με Εμας

Discovercreta.gr

Οδηγός Πόλης

info(@)discovercreta.gr

Connect With Us

  youtube instagram