Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Χανιά 05 Μαΐου 2023

Χανιά: Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου σε εβδομάδα εκπαιδευτικών δράσεων “STEAM Olympics” στην Πορτογαλία

Χανιά: Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου σε εβδομάδα εκπαιδευτικών δράσεων “STEAM Olympics” στην Πορτογαλία
Βαθμολογήστε
(0 ψήφοι)

Στο πλαίσιο «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229», Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, Erasmus+2020 με κωδικό αριθμό 2020-1- RO01-KA229-079907_3 και τίτλο « STEAMiSTEAMwork » ομάδα 5 μαθητών του Μουσικού Σχολείου Θερίσου συνοδευόμενοι από τον Διευθυντή του σχολείου Γεώργιο Ανδρεδάκη ΠΕ0402 και τις καθηγήτριες Αλεξάνδρα Κορέλη ΠΕ03 και Ειρήνη Χαλακατεβάκη ΠΕ03, ταξίδεψαν από τις 20 έως τις 25 Μαρτίου 2023 στην βόρεια Πορτογαλία και συγκεκριμένα στην πόλη Paredes de Coura, έπειτα από πρόσκληση του δημόσιου σχολείου EPRAMI, ADEMINHO/Escola Profissional do Alto Minho Interior.

Μαζί με τους εταίρους από τα σχολεία ‘Liceul Tehnologic Aurel Vlaicu Lugoj’ της Ρουμανίας, το ‘Salcininku r. Eisiskiu Stanislovo Rapolionio Gimnazija’ της Λιθουανίας και το ‘Ies Melendez Valdes’ της Ισπανίας, συμμετείχαν σε εβδομάδα εργασιών με τίτλο «STEAM Olympics». Από τις εργασίες του έργου έχει δυστυχώς αποχωρήσει το σχολείο ‘Karlisu Sosyal Bilimler Lisesi’ από την Αντιόχεια της Τουρκίας, μετά τον καταστροφικό σεισμό που έπληξε την περιοχή.

Οι συμμετέχοντες, όταν ολοκληρώθηκαν οι εισαγωγικές δραστηριότητες ‘σπασίματος πάγου’ για να βοηθήσουν τους συμμετέχοντες στο έργο να γνωριστούν καλύτερα, ξεναγηθηκαν στο σχολείο υποδοχής και έγινε από τους πορτογάλους καθηγητές παρουσίαση του σχολείου, του τρόπου λειτουργίας του, των τμημάτων – κλάδων που υπάρχουν στο σχολικό συγκρότημα καθώς και του εκπαιδευτικού συστήματος της περιοχής. Έγινε από τελειόφοιτους μαθητές παρουσίαση της δουλειάς τους και της απολυτήριας εργασίας τους. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον διευθυντή του σχολείου Manuel Miranda ο οποίος καλωσόρισε θερμά όλους τους συμμετέχοντες και συζήτησε μαζί τους θέματα που άπτονται στο έργο, τα χρονοδιαγράμματα, το σχολείο αλλά και πληροφορίες για τα άλλα συνεργαζόμενα σχολεία. Έγινε παρουσίαση από τους μαθητές της κάθε χώρας των “stop motion videos”, των βίντεο που είχαν ετοιμαστεί πριν την κινητικότητα, με τη χρήση ψηφιακών μέσων και την τεχνική animation: «stop-motion» χρησιμοποιώντας απλό τεχνικό εξοπλισμό και κατάλληλο λογισμικό. Έγιναν παρουσιάσεις «Origins of the Olympic Games» σχετικές με τους ολυμπιακούς αγώνες, την προέλευση και τα αγωνίσματα από εκπαιδευτικούς και μαθητές του σχολείου της Πορτογαλίας και παρουσιάσεις για τα οφέλη του αθλητισμού ‘Sporting Benefits’ από νοσηλευτές του γενικού τοπικού νοσοκομειακού κέντρου υγείας της περιοχής. Ακολούθως, οι μαθητές συνδυάζοντας την επιστήμη με τον αθλητισμό “STEAM Olympics”, συμμετείχαν σε ομαδικά παιχνίδια που τους έδιναν τη δυνατότητα να γνωρίσουν ομαδικά αθλήματα τα οποία πρότειναν με STEAM προεκτάσεις και πειράματα φυσικών επιστημών. Οι συμμετέχουσες χώρες είχαν σκεφτεί και προετοιμάσει πριν την μετακίνηση δύο τέτοια αγωνίσματα, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων υλοποιήθηκε. Επιπλέον οι μαθητές χωρισμένοι σε πολυπολιτισμικές ομάδες ενεπλάκησαν με ‘board games’ επιτραπέζια παιχνίδια αναπτύσσοντας ένα φάσμα γνώσεων και δημιουργικών δεξιοτήτων συσχετίζοντας το παιχνίδι με τους κλάδους των μαθηματικών, της χημείας και της βιολογίας. Μέσα από τα ομαδικά αυτά παιχνίδια οι μαθητές κατάφεραν να μάθουν, να συνεργαστούν και να κοινωνικοποιηθούν καλύτερα. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο κέντρο “Espaço Maker” για δραστηριότητες STEAM όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με μηχανές ψηφιακής κατασκευής όπως οι τρισδιάστατοι εκτυπωτές, τα χαρακτικά μηχανήματα με λέιζερ και με εξοπλισμό προγραμματισμού. Στο χώρο αυτό πραγματοποιήθηκαν ανάλογα εργαστήρια επικεντρωμένα στη παιδαγωγική πρωτοβουλία, επιτρέποντας την ταχεία πρωτοτοτυποποίηση (τρισδιάστατη εκτύπωση), με βάση τη δημιουργία, τον πειραματισμό και την αυτοέκφραση, γενικά την καλλιέργεια στα παιδιά δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Στο τέλος της εβδομάδας έγινε ανατροφοδοτική συνεδρίαση όπου με χρήση της πλατφόρμας Kahoot τέθηκαν ερωτήσεις για να κατανοήσουν οι μαθητές καλύτερα και να υιοθετήσουν τις νέες πληροφορίες, να αξιολογηθεί ο βαθμός της αποκτηθείσας γνώσης και έγινε συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με το κύκλο των εργασιών.

Παράλληλα τις ημέρες αυτές δόθηκε η δυνατότητα στους συμμετέχοντες στην κινητικότητα να γνωρίσουν το Paredes de Coura, μια αραιοκατοικημένη αγροτική περιοχή στην οποία τα τελευταία χρόνια δημιουργούνται πολλά εργοστάσια. Ξεναγήθηκαν στην πόλη, στο ‘Paredes de Coura Regional Museum’ μουσείο με εκθέσεις αφιερωμένες στην ιστορία του τόπου και την καλλιέργεια της γης, στο Casa da Veiga αγροτική παραδοσιακή κατοικία, στο Praia do Taboão το χώρο δίπλα στο ποτάμι που πραγματοποιείται κάθε χρόνο τον Αύγουστο το Paredes de Coura Festival, ένα μουσικό φεστιβάλ, από τα πιο δημοφιλή καλοκαιρινά μουσικά φεστιβάλ στην Πορτογαλία αφού συγκεντρώνει πάνω από 115 χιλιάδες άτομα. Πραγματοποιήθηκε σύντομη επίσκεψη στο Πόρτο, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Πορτογαλίας, στη γραφική περιοχή της Ribeira, στον καθεδρικό ναό, το σιδηροδρομικό σταθμό Sao Bento του οποίου οι τοίχοι είναι καλυμμένοι με 20.000 υπέροχα κεραμικά πλακάκια azulejo, τη γέφυρα Ponte Dom de Luis Ι που συνδέει την πόλη του Πόρτο με το δήμο Vila Nova de Gaia και την περιοχή Douro Region με τα κελάρια κρασιού το γνωστό “Vinho do Porto”. Στο Calem Wine Cellar ξεναγήθηκαν στο διαδραστικό μουσείο ανάμεσα στα παραδοσιακά βαρέλια και τις δεξαμενές μαθαίνοντας για την ιστορία τόσο του οινοποιείου όσο και του κρασιού πόρτο, καθώς και τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού αυτού. Είχαν την ευκαιρία να δουν το Casa da Musica το σπίτι της Μουσικής σε σχήμα ασύμμετρου πολύεδρου ύψους εννέα ορόφων αφιερωμένο στην εκπαίδευση και παραστάσεις μουσικής. Επισκέφτηκαν στην πόλη Viana do Castelo το ιστορικό της κέντρο, το Gil Eannes Naval Museum ναυτικό μουσείο ένα πλοίο-νοσοκομείο αφιερωμένο στην παροχή βοήθειας σε ψαράδες μπακαλιάρου στο Βόρειο Ατλαντικό και όχι μόνο, το Museu do Traje μουσείο κοστουμιών με λαϊκές παραδοσιακές ενδυμασίες και τη κορυφή Monte de Santa Luzia με το ναό αφιερωμένο στη Santa Luzia και την Ιερή Καρδιά του Ιησού που προσφέρει πανοραμική θέα στις ακτές του Ατλαντικού ωκεανού και στην κοιλάδα της Λίμα. Στα σύνορα της βόρειας Πορτογαλίας και της Ισπανίας η ομάδα επισκέφθηκε τις πόλεις-φρούρια του 13ου αιώνα, τη πορτογαλική πόλη Valença do Minho και την ισπανική πόλη Tui και περπάτησε στη Ponte Internacional Tui-Valenca τη γέφυρα που τις συνδέει, πάνω από το ποταμό Minho, ακολουθώντας μέρος της ιστορικής πορτογαλικής προσκυνηματικής διαδρομής Central Camino de Santiago.

Τους συμμετέχοντες υποδέχτηκαν στο χώρο του δημαρχείου της πόλης Paredes de Coura τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου καθώς και ο δήμαρχος Vitor Paulo Pereira, οι οποίοι στην ομιλία τους παρουσίασαν ιστορικά, πολιτικά και πολιτιστικά στοιχεία της περιοχής, το εκπαιδευτικό στάτους, τη σύνδεση και τη στήριξη των σχολείων από το δήμο. Ο δήμαρχος, ως πρώην καθηγητής και στο ίδιος, τόνισε τη σημασία των προγραμμάτων Erasmus για την περιοχή του και στάθηκε στις ουσιαστικές και διαφοροποιημένες προσεγγίσεις που προσφέρουν τα έργα Erasmus στους μαθητές σε πολιτιστικό και επιστημονικό επίπεδο. Τέλος έδωσε στους συμμετέχοντες τις βεβαιώσεις παρακολούθησης και πρότεινε το ενδεχόμενο μελλοντικής συνεργασίας του Μουσικού Σχολείου Χανίων με σχολείο του δήμου του, είτε με πολιτιστικές δράσεις που διοργανώνει ο δήμος

The post Χανιά: Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου σε εβδομάδα εκπαιδευτικών δράσεων “STEAM Olympics” στην Πορτογαλία first appeared on Kriti24.gr.

Διαβάστηκε 106 φορές